سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تحقیق و مقالات دانشجویی
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 81
کل بازدید : 21493
کل یادداشتها ها : 9

نوشته شده در تاریخ 98/12/23 ساعت 9:46 ع توسط شاهرخ


اشنایی با مسجد کول شریف

تاریخچه مسجد کول شریف

 

مسجد« کول شریف» به فارسی« گل شریف» در بخش غربی شهر قازان تاتارستان قرار دارد و مسجد اصلی تاتارستان و دومین و بزرگ ترین مسجد روسیه و اروپا به شمار میرود که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته هست.

مسجد قل شریف کجاست؟
مسجد قل شریف، بزرگ ترین مسجد روسیه، در شهر قازان تاتارستان قرار دارد. مسجد کول شریف یکی از مساجد اصلی و بزرگ قرون وسطی در قازان بوده که در سده 16 میلادی احداث شد. این مسجد با کتاب خانه غنی خویش سبب ظرافت، زیبایی و تزیین پایتخت خان های قازان و مرکز اموزش مذهبی، گسترش علوم در قسمت مرکزی روسیه در سده 16 میلادی بود.

مسجد قل شریف,مسجد کول شریف,بزرگ ترین مسجد روسیه 

 

مسجد قل شریف

این مسجد باعث ظرافت، زیبایی و درخشش پایتخت خان های قازان و مرکز اموزش دینی، گسترش علوم در قسمت مرکزی روسیه در سده 16 میلادی بوده هست. این مسجد معروف روسیه بعنوان نماد شهر« کازان» شناخته میشود .

این مسجد به افتخار آخرین امام جماعت خویش« سید قل شریف» یکی از رجال مشهور دینی، عالم، شاعر و سیاستمدار و از فرماندهان دفاعی شهر قازان، که در این مسجد خدمت میکرد و در زمان اشغال این شهر کشته شد تغییر اسم داد.

 

مسجد قل شریف,مسجد کول شریف,بزرگ ترین مسجد روسیه 

 

مسجد کول شریف

معماری مسجد قل شریف یا کول شریف:
مسجد 2 طبقه ای قل شریف، یک طبقه را به نیایش و یک طبقه را به موزه اسلامی خود اختصاص داده هست. گنبد مرکزی این مسجد 39 متر و 4 مناره اصلی آن 57 متر ارتفاع دارند. بخش عمده ای از هزینه ساخت مسجد به وسیله مسلمانان تاتار اهدا شده هست.

تعدادی معتقدند سبک معماری این مسجد وام دار سبک های بلغاری هست ولی مولفه های آن به سبک عثمانی و دوره رنسانس شباهت دارد. مسجد قدیمی که در همین مکان ساخته شده بود در سال 1552 به وسیله روس ها خراب شد و دارای مناره های 8 متری بود که در ساخت آن سنگ های سفید رنگ نقش اصلی را برعهده داشت. در این مسجد یک مدرسه اسلامی و یک کتاب خانه هم قرار داشت.

 

مسجد قل شریف,مسجد کول شریف,بزرگ ترین مسجد روسیه 

 

داخل مسجد قل شریف

در 21 فوریه سال 1996 به درخواست مینتیمر شایمییف رییس جمهور تاتارستان بازسازی مسجد شروع گردید و در ژوئیه سال 2005 در دوره جشن های هزاره قازان رسما بازگشایی شد. اقامه نماز جمعه در این مسجد یکی از مهمترین و بزرگ ترین رویدادهای پایتخت تاتارستان به حساب می آید.



  



نوشته شده در تاریخ 98/12/20 ساعت 9:23 ع توسط شاهرخ


نتیجه ناامیدکننده گلکسی فولد در آزمایش مقاومت

سامسونگ اولین شرکتی است که توانست گوشی منعطف را وارد بازار کند. البته مسیر عرضه گلکسی فولد بسیار پرفراز و نشیب بوده است. چند هفته پیش سامسونگ به صورت رسمی فروش این دستگاه خود را آغاز کرد و بالاخره آن را به دست خریدارانش رساند.

اما به تازگی تست مقاومت گلکسی فولد انجام شده است و حرف‌هایی برای گفتن دارد که شاید برای شرکت سازنده زیاد جالب نباشد.نتایج ناامید کننده گلکسی فولد در تست مقاومت
یکی از یوتیوبر‌های معروف دنیای فناوری به طریقی توانست به گوشی “گلکسی فولد 2.0” دسترسی پیدا کند. این فرد به شکنجه کردن گوشی‌های جدید معروف است. او با این کار مقاومت آن‌ها را بررسی می‌کند تا به همه قدرت بدنه آن‌ها را ثابت کند. البته او برای آزمایش قدرت بدنه گوشی منعطف سامسونگ علاوه بر کار‌های همیشگی، یک بخش جدید نیز انجام داده است.

 

اخبار,موبایل،لپ تاپوتبلت,گلکسی فولد

این یوتیوبر معروف علاوه بر ارزیابی مقاومت این گوشی در برابر شعله، خم شدن و خراش پا جلوتر نهاد و این دستگاه 2000 دلاری را در تماس مستقیم با گرد و خاک قرار داد. متاسفانه نتیجه این آزمایش‌ها آن چنان مطلوب نشد.

 

اخبار,موبایل،لپ تاپوتبلت,گلکسی فولد

با وجود این که سامسونگ اخطار داده بود که گلکسی فولد 2.0 ضد آب و ضد گرد و غبار نیست، اما دیدن این که چقدر راحت یک جسم خارجی کوچک می‌تواند بین صفحه نمایش 7.3 اینچی داخلی و لایه پلاستیکی محافظ وارد شود و کارکرد آن را با مشکل مواجه کند، بسیار تکان دهنده است. انتظار می‌رود این آسیب‌پذیری عجیب در مقابل گرد و غبار نه تنها ناراحتی زیادی برای کاربران این گوشی ایجاد کند بلکه همانطور که در این آزمایش اثبات شده است، می‌تواند در طولانی مدت باعث بروز همان آسیب صفحه نمایش دائمی شود که اینفلوئنسر‌ها در ماه آوریل به تجربه کردند.

 

اخبار,موبایل،لپ تاپوتبلت,گلکسی فولد

حالا که صحبت از آسیب‌پذیری جبران ناپذیر شد، باید بدانید که هنگامی که سامسونگ به شما هشدار می‌دهد “فشار زیادی به صفحه نمایش وارد نکنید”، کاملا جدی است. زیرا حتی ناخن شما می‌تواند صدمه قابل توجهی به صفحه نمایش منعطف، اما فوق‌العاده ضعیف AMOLED در قسمت داخلی دستگاه وارد کند.

اخبار,موبایل،لپ تاپوتبلت,گلکسی فولد

 

البته در نیمه پر لیوان، صفحه نمایش کوچکتر، قاب فلزی، دوربین‌های پوشیده شده با شیشه و پنل شیشه‌ای پشت گلکسی فولد به همان اندازه که از یک گوشی گرانقیمت پرچمدار انتظار می‌رود مقاوم هستند. در حقیقت لولا وسطی این دستگاه تقریباً به شکل باورنکردنی قوی است و از تلاش‌های مکرر این فرد برای شکستن کل دستگاه با خم کردن به روش اشتباه، جان سالم به در می‌برد.



  



نوشته شده در تاریخ 98/12/19 ساعت 9:5 ع توسط شاهرخ


مفهوم و فلسفه تحقیق علمی چیست


مفهوم و فلسفه تحقیق علمی چیست مفهوم و فلسفه تحقیق علمی چیست

 

مفهوم و فلسفه تحقیق علمی چیست

از آنجا که تقریباً همه? انسان‌ها براى یافتن پاسخ سؤال‌ها و حل مشکلات خود ناچار به کاوش هستند، مى‌توان گفت که همه مشغول تحقیق هستند. ولى آنان تشریفات و آداب یک تحقیق علمى و اساسى را رعایت نمى‌کنند. بعلاوه، در این تحقیقات نتایج حاصل شده کاربرى فردى دارد و معمولاً تکرارى است؛ یعنى اینکه در حوزه? معرفت‌شناسى بشر مطالب تازه‌اى ارائه نمى‌کند.
با توجه به توضیحات مذکور، وجه تمایز تحقیقات علمى با سایر انواع تحقیق مشخص مى‌شود؛ یعنى اینکه واژه? تحقیق اطلاق عام دارد و مى‌توان آن را براى هر نوع فعالیت جستجوگرانه و کاوشگرانه‌اى که افراد براى پاسخگویى به مسئله‌اى یا کشف مجهولى انجام مى‌دهند بکار گرفت. اما اصطلاح تحقیق علمی اطلاق خاص دارد و مى‌توان آن را براى نوع خاصى از فعالیت‌هاى تحقیقاتى بکار برد.

انسان براى ادامه? زندگى ناچار است روابط خود را با هر یک از مظاهر حیات تنظیم کند و براى این کار نیاز به آگاهى دارد. به‌علاوه، شناخت جهان خلقت و عالم طبیعت از این جهت براى او ضرورى است که بتواند رموز آن را کشف و از دستاوردها و نتایج آن براى بهبود زندگى استفاده کند. کشف عوامل و عناصر و پدیده‌هاى جهان خلقت هم وظیفه‌اى است که برعهده بشر قرار داد شده و هم ضرورتى است که ناچار است آن را براى تأمین نیازهاى زندگى و بهبود آن به‌کار بگیرد. این ضرورت نوع بشر را وادار به تفحص و کنجکاوى و تحقیق نموده که در اثر آن قلمرو معرفتى خوبى به‌دست آورده و از نتایج آن نیز بهره برده است.



  



نوشته شده در تاریخ 98/12/18 ساعت 1:14 ع توسط شاهرخ


جدیدترین مدل پیراهن های زنانه و دخترانه

مدل پیراهن دخترانه, پیراهن های شیک دخترانه

پیراهن های شیک زنانه

 

مدل های پیراهن دخترانه, پیراهن دخترانه و زنانه
پیراهن های زیبای زنانه, طراحی جدیدترین پیراهن زنانه

مدل پیراهن طرح دار زنانه

 

پیراهن های شیک دخترانه, جدیدترین مدل پیراهن زنانه
پیراهن های شیک زنانه, مدل پیراهن دخترانه

مدل پیراهن دخترانه و زنانه

 

مدل پیراهن های زنانه, مدل های پیراهن دخترانه
پیراهن دخترانه و زنانه, پیراهن های زیبای زنانه

پیراهن های شیک زنانه

 

پیراهن های زیبای زنانه,پیراهن های شیک زنانه
طراحی جدیدترین پیراهن زنانه,مدل پیراهن زنانه

مدل پیراهن دخترانه

 

مدل پیراهن دخترانه, پیراهن های شیک دخترانه
مدل پیراهن زنانه, پیراهن های شیک زنانه

مدل پیراهن زنانه

 

مدل های پیراهن دخترانه, پیراهن دخترانه و زنانه

 

جدیدترین لباس دخترانه



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ